Het wilde westen !! - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Charissa & Priscilla - WaarBenJij.nu Het wilde westen !! - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Charissa & Priscilla - WaarBenJij.nu

Het wilde westen !!

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Charissa & Priscilla

18 Juni 2015 | Verenigde Staten, Page

Een goedemorgen was ver te zoeken deze ochtend. Ruud en ik al klagend onze bed uit. Brak! Kutje Kutstra en Tineke Tepel van hiernaast hebben prima geslapen. We zijn gaan ontbijten in een restaurant aan de overkant. Onze spullen hadden we ondertussen al in de auto gedropt (de auto ook maar weer verlost van alle flesjes en papiertjes) en zijn we naar Bryce Canyon gereden. Brandgevaar was vandaag laag, maar zoals we onderweg konden zien is er een tijd terug een flinke brand geweest! De Canyon is onwijs mooi, na een flinke klim hebben we mooie foto's kunnen maken! Onderweg nog een baardagaam, eekhoorn en een mooi gekleurde vogel vast kunnen leggen op Karin haar camera. Op naar de Grand Canyon wat vanaf Bryce Canyon ongeveer 3 uur rijden is. We zaten wat stilletjes en vermoeid in de auto. De klok is weer een uur achteruit gegaan en de temperatuur is weer flink gestegen. Van Utah weer naar Arizona. We blijven vandaag veel wisselen met de tijdzones, temperaturen en grenzen. In The Kaibab National Forest hebben we onze benen even gestrekt en wat mooie foto's van het uitzicht gemaakt. We hebben uitgerekend dat we er al bijna 2100 km op hebben zitten, en we hebben nog een week te gaan! Aangekomen in de Grand Canyon zijn we over wat smalle paden gelopen en wat rotsen opgeklommen om prachtige foto's te maken. Daarna zijn we een broodje gaan eten. Een refill van de enorme limonade bekers is hier de normaalste zaak dus hadden we voor onderweg ook eens wat anders te drinken dan water of limonade siroop. Helaas is ons hotel in Page ook nog 3 uur rijden. Onderweg werd het wat spannend toen we ineens politie voorbij zagen scheuren, verderop zagen we een helikopter in de lucht en voor we het wisten stonden we in een lange file. Zo af en toe kwam er een sherrif, brandweer, marshal en ambulance voorbij met loeiende sirenes. Ik ben een sensatie zoeker eerste klas dus ben ik met Karin naar voren gelopen. Onderweg kregen we te horen dat ze vanaf de grens een crimineel of criminelen aan het achtervolgen waren vanuit Arizona, hij of ze hebben waarschijnlijk in Arizona een agent neergeschoten. En de weg waar wij over heen moeten (lees; de enige weg naar Page) hadden ze ruim af gesloten. Ze schenen de auto tot stilstand te hebben gekregen met spijkermatten en hadden ze een vuurlinie gemaakt want er werd over en weer geschoten. De schoten waren met wat doffe knallen te horen. De geruchten gaan dat het de criminelen zijn die ontsnapt zijn in New York, wat makkelijk kan want het is al 12 dagen geleden. Maar zoals ik al zei, dat zijn geruchten. Daar stonden we dan, te wachten en te wachten. We kwamen een ouder stel tegen dat al 45 jaar in Page woont en heeft ons een beetje verteld wat mooi is om te bezoeken. Uit eindelijk zijn we rechtsomkeert gegaan en zijn we gaan eten bij Wendy's. Nadat ik eindelijk m'n menu helemaal op heb gekregen (dat is mij tot nu nog niet gelukt, ben niet van de hamburgers) en zelfs Karin had verslagen zagen we bij het tankstation dat alles weer door reed. We zijn onze weg maar gaan vervolgen. En ja hoor, daar stond een hele rij aan politie wagens, speciale voertuigen (dikke auto's net zoals in NCIS LA) en zelfs het leger was er bij! We werden staande gehouden en de sherrif sprak ons aan. Er was een "stand off" en een "clean off" na een actie maar alles was goed afgelopen was zijn verklaring, en hij hoopte niet dat we al die tijd hadden gewacht. Daarna mochten we door rijden en zagen we een auto geheel in de kreukels liggen. Dat maken wij dus weer mee !! De reis heet niet voor niets Het Wilde Westen haha ! De brug over Page had een prachtig uitzicht, alleen bewoog hij ontzettend veel in het midden dat ik er gewoon duizelig van werd. Blij om aangekomen te zijn in het hotel hebben we besloten wat te gaan tutten en vroeg te gaan slapen. Wat de planning is voor morgen moeten we nog even bespreken, waarschijnlijk houden we het rustig.

See ya!