Off we go ! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charissa & Priscilla - WaarBenJij.nu Off we go ! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Charissa & Priscilla - WaarBenJij.nu

Off we go !

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Charissa & Priscilla

10 Juni 2015 | Nederland, Amsterdam

Om 04.30 vanmorgen de wekker, de taxi zou er om 06.40 zijn. Goed en wel aan de koffie gaat veel vroeger dan gepland de deurbel. Eenmaal in onze prachtige taxi is het goed te doen op de weg. Veels te vroeg dus! Paspoort controle, inchecken en de koffers op de band. De prijs voor zwaarste koffer gaat naar..... Karin! Maar liefst 25kg haha! Vlug door douane zitten we nu aan een lekkere Starbucks. We vliegen pas rond 10.55 uur en de gate gaat anderhalf uur daarvoor open. Genoeg tijd om te winkelen en wat rond te lopen. Niet verwijderen: off we go vervolg.

Dé dag dat we naar Amerika vertrekken! Althans dat dachten we. Bij aankomst van de gate stond iedereen al klaar voor het boarden. We hadden een mooi zicht op het vliegtuig. Onder het vliegtuig zagen we een plasje liggen, we maakten nog een grapje dat het mis was. Rond boardings tijd werd er omgeroepen dat er een technisch mankement aan het vliegtuig was en dat deze zo snel mogelijk werd verholpen. Dat betekende dus dat we pas om half 2 konden gaan boarden! Vanwege het ongemak kregen we een lunch bon, net genoeg om daarvan bij de MacDonalds te eten. Natuurlijk hadden we voordat we naar de gate gingen een Starbucks genomen en op de Holland boulevard wat gegeten. Vol zaten we dus wel, maar wat moet je als je zo lang moet wachten en al zo vroeg op ben? Uiteindelijk werd bij aankomst op de gate niet veel later de vlucht gecanceld. Daar sta je dan, en nu? Koffer weer ophalen! Terug naar de incheck balie en hopen dat er iets geregeld kan worden. Een nieuwe vlucht was er niet, dus na lang wachten kregen we van United Airlines een hotel overnachting inclusief diner en ontbijt aangeboden. Er zat niks anders op dus moesten we wel! Van United zullen wij een flinke vergoeding terug krijgen en ons reisbureau heeft het hotel in San Francisco op de hoogte gebracht van ons probleem. De auto en hotel blijven gelukkig gewoon beschikbaar! De shuttle bus bracht ons na lang wachten en proppen naar het hotel. Daar hebben we wat gegeten in het restaurant. Zijn we wat rond gaan lopen in het hotel en het zwembad bleek ons wat te klein! Natte kleren in je koffer waren we ook niet al te blij mee. Waar we wel gebruik van hebben gemaakt zijn de (soms wat hardhandige) massage stoelen. Ik ben lekker in bad geweest en zijn op tijd gaan slapen. We hebben daar prima ontbeten, en waren klaar voor poging 2. De shuttle bracht ons terug vanuit Hoofddorp naar Schiphol en we konden het hele riedeltje weer van voor af aan gaan meemaken!